Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για νέα κείμενα που διαστρεβλώνουν την Ιστορία (της Κύπρου)
ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
αναδημοσίευση από το sigmalive
Δεν πρόλαβε να καταλαγιάσει ο σάλος με τις διαμαρτυρίες για τα βιβλία που επιχειρούν οι ξένοι να τοποθετήσουν ως βοηθήματα στα σχολεία, για να μας πείσουν ότι ο ελληνικός στρατός εισέβαλε στη Θεσσαλονίκη, ότι οι γεννίτσαροι περνούσαν υπέροχα στα παλάτια των Τούρκων πασάδων και ότι η Κωνσταντινούπολη προόδευσε μετά την Άλωσή της από τους Τούρκους, νέα προκλητικά κείμενα βρίσκονται υπό συζήτηση να εισαχθούν στα δημόσια σχολεία. Τα κείμενα αυτά επιλέγησαν από αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας από πεζογραφία Τουρκοκυπρίων και Ελληνοκυπρίων λογοτεχνών. Μόλις τα κείμενα δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς φορείς ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων, αφού μέσα από αυτά επιχειρείται η αλλοίωση της εθνικής μας ταυτότητας. Από την πρώτη συνεδρία της Επιτροπής προχθές διαφάνηκαν οι διαφωνίες και σε μερικά σημεία οι αρμόδιοι του υπουργείου υποσχέθηκαν ότι θα αφαιρεθούν επίμαχα σημεία. Το θέμα δεν αποκλείεται να προσλάβει και πολιτικές διαστάσεις, αφού σε κάποια κόμματα το θεωρούν ως πολύ σοβαρό.
Ο Νίκος Τορναρίτης
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Νίκος Τορναρίτης, με δήλωσή του στη «Σ», τονίζει ότι τέτοια εκπαιδευτικά εργαλεία δεν επιτυγχάνουν την ειρήνη αλλά το διχασμό. Και πρόσθεσε: Ελπίζω η σκέψη για κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης με τους Τ/κυπρίους με τις πράξεις και παραλείψεις κάποιων να μην οδηγήσουν σε διχασμό των Ελληνοκυπρίων.
Μικελλίδης: Πολιτικές διχασμού και αφελληνισμού
Ως επικίνδυνους χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Οργάνωσης των Δασκάλων Δημήτρης Μικελλίδης εκείνους στο Υπουργείο Παιδείας που επέλεξαν τα κείμενα για να διδάσκονται στα σχολεία, με στόχο την επαναπροσέγγιση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Κληθείς από τη «Σ» να σχολιάσει το περιεχόμενο των κειμένων που δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς φορείς για συζήτηση, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ εδωσε την εξής, γραπτή απάντηση:
Δεν έχουμε εξετάσει ως Γραμματεία τα κείμενα που στάλθηκαν, αφού μας δόθηκαν παραμονές της προχθεσινής συνδιάσκεψης της ΠΟΕΔ. Ωστόσο, είχα την ευκαιρία να τα μελετήσω χθες και με έκπληξη διαπίστωσα ότι:
α) Δόθηκαν τα ίδια κείμενα και ποιήματα τόσο για τη Μέση όσο και για τη Δημοτική Εκπαίδευση.
β) Η μεγάλη τους πλειοψηφία δεν μπορεί να διδαχτεί σε παιδιά Δημοτικού. Κάποια είναι εξαιρετικά, αλλά πνίγονται μέσα στα πολλά ακατάλληλα που προτείνονται.Βάναυση διατρέβλωση
γ) Κάποιες αναφορές για την ΕΟΚΑ είναι προκλητικές και υπάρχει βάναυση διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας.
δ) Γίνεται σαφής προσπάθεια απόδοσης στην ΕΟΚΑ των δεινών της Κύπρου.
Από την όλη κατάσταση προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα:
1. Αυτοί που εντόπισαν και επέλεξαν τα συγκεκριμένα κείμενα έχουν οποιαδήποτε εικόνα για το δημοτικό σχολείο; Πώς στέλνουν στην ΠΟΕΔ κείμενα που είναι τελείως εκτός του επιπέδου των παιδιών των δημ. σχολείων;
2. Αυτά που έστειλαν τα διάβασαν; Αν ναι, τότε είναι επικίνδυνοι να προκαλούν τόσο βάναυσα την ιστορική αλήθεια.
3. Ο κ. Υπουργός τι λέγει για τους συνεργάτες του αυτούς; Επικροτεί τις ενέργειές τους και το περιεχόμενό τους; Είναι σύμφωνος με αυτά που εισηγούνται;
Διχάζουν και αφελληνίζουν
4. Τελικά ποιος είναι ο σκοπός τους; Να βοηθήσουν στην αλληλοκατανόηση ή να περάσουν πολιτικές που διχάζουν και αφελληνίζουν;
5. Προσωπικά, φοβάμαι ότι, εκτός των άλλων, σκόπιμα το Υπουργείο προκαλεί για ν' αποπροσανατολίσει από τις βαριές του ευθύνες της μη επίλυσης σωρείας προβλημάτων της Εκπαίδευσης. Αντί να προχωρήσει σε επίλυση προβλημάτων, αφέθηκε σε θέματα που αποσκοπούν σε άλλες στοχεύσεις, που δεν εξυπηρετούν την Παιδεία μας.
6. Ως πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων θα θέσω πλέον επιτακτικά το όλο ζήτημα στην Οργάνωση για επίσημη τοποθέτηση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΕΟΚΛΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ
Πρέπει η ιστορία να διδαχθεί, χωρίς παραποίηση
«ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ»
Καταπέλτης είναι ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης Νεοκλής Παπαθεοδούλου. Εκφράζει τις επιφυλάξεις του για το στόχο του Υπουργείου Παιδείας και διερωτάται τι έκαναν οι Τουρκοκύπριοι από την πλευρά τους έναντι του τουρκικού καθεστώτος.
Καταθέτοντας τις απόψεις της Συνομοσπονδίας ενώπιον της Επιτροπής, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Το Υπουργείο, στην εγκύκλιό του, με θέμα 'στόχοι σχολικής χρονιάς 2008-2009', ως πρώτο στόχο αναφέρει ότι 'η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης είναι βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει στην πράξη η λύση που ενδεχομένως θα προκύψει από την πολιτική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη».
«ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ». Και αν ενδεχομένως, οι Τουρκοκύπριοι ναυαγήσουν τις συνομιλίες; Η λέξη ενδεχομένως αποδεικνύει πόσο άκαιρη είναι η εξαγγελία αυτού του στόχου. Θέση την οποία είχαμε αναφέρει στην πρώτη τοποθέτησή μας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας.«Κάθε κοινώς αποδεχτή λύση έχει προϋπόθεση για την επιτυχία της, τον αλληλοσεβασμό και την εποικοδομητική συνεργασία».
Ομολογουμένως συμφωνούμε απόλυτα με τα πιο πάνω και χαιρετίζουμε μια κοινώς αποδεχτή λύση.
Οι Τουρκοκύπριοι όμως δεν δείχνουν να συμμερίζονται αυτές τις απόψεις.
- Μήπως οι Τουρκοκύπριοι έχουν σταματήσει να σφετερίζονται τις περιουσίες των προσφύγων;
- Μήπως έχουν ορθώσει το ανάστημα ενάντια στην Τουρκία και ζητούν δίκαιη λύση του Κυπριακού Προβλήματος κι εμείς δεν το έχουμε αντιληφθεί, ή απλά βολεύονται με την κατοχή;
- Μήπως οι Τουρκοκύπριοι έχουν συμβάλει με οποιοδήποτε τρόπο στην άρση της κατάφωρης αδικίας των Ελληνοκυπρίων, που για 34 τώρα χρόνια βιώνουν ως θύματα της τουρκικής κατοχής;
- Δυστυχώς, η μόνη μέχρι τώρα διαπίστωση είναι ότι οι Τουρκοκύπριοι καρπούνται όλων των ωφελημάτων που παρέχει η Κυπριακή Δημοκρατία αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία η Κύπρος ανήκει.
Κατά συνέπεια δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο σκοπός του στόχου αυτού είναι ο αποπροσανατολισμός των παιδιών και η μείωση του αγωνιστικού φρονήματος.
Προπάντων δεν πρέπει να δημιουργήσουμε σύγχυση στα παιδιά με την εν μία νυκτί αναίρεση του 'Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι' ή στο ότι η τουρκική εισβολή ήταν μια ειρηνική αποστολή.
Για να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν το πώς φθάσαμε στο 1974, (γιατί από εκεί ξεκίνησαν τα σημερινά πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα του τόπου μας) πρέπει πρώτιστα να διδαχθούν τα σωστά ιστορικά γεγονότα της Κύπρου από το 1570 μέχρι το 1974. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στα γεγονότα που συνέβησαν στον τόπο μετά το 1821, 1878, το 1931 και ιδιαίτερα το 1950.
Πρέπει η ιστορία να διδαχθεί, χωρίς παραποίηση για να μπορέσουν τα παιδιά μας να αντιληφθούν και να μάθουν από τα λάθη των προγόνων τους.
Να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να καθορίσουν το μέλλον τούτου του τόπου, το μέλλον το δικό τους.
Πρέπει επίσης να τονισθεί ο δυσμενής ρόλος των Άγγλων, Αμερικανών, τα λάθη των Ελληνικών και των Τουρκικών Κυβερνήσεων αλλά και τα λάθη των Ελληνοκυπριακών και Τουρκοκυπριακών ηγεσιών που μας οδήγησαν στην καταστροφή του 1974.Η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης και αμοιβαίου σεβασμού στα παιδιά έχει απόλυτη σχέση και με την ίδια ανάλογη καλλιέργεια και προς τους ίδιους τους γονείς. Η ίδια κουλτούρα που η δική μας πλευρά θα προσπαθήσει να καλλιεργήσει μέσω της παιδείας αλλά και της κοινωνίας τούτου του τόπου πρέπει να καλλιεργηθεί και από την άλλη πλευρά, με τον ίδιο ρυθμό και την ίδια κατανόηση αλλά και τους ίδιους στόχους.
Δεν μπορούμε να λέμε ότι ανάλογη θα είναι και η συμπεριφορά των Τουρκοκυπρίων. Το παρελθόν δεν μας δίνει το δικαίωμα να ελπίζουμε».
Σεμελίδου: Μήπως φθάσουμε στο αντίθετο αποτέλεσμα
Από την πλευρά της, η ΟΕΛΜΕΚ κατέστησε σαφές στο Υπουργείο Παιδείας ότιθα τηρήσει κατά γράμμα την απόφασή της να μη μεταβαίνει στα κατεχόμενα.Επίσης διευκρίνισε ότι θα δέχεται μικρό αριθμό Τουρκοκυπρίων γιασυζητήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να μη δίνεται η παραμικρή ευκαιρία γιαεκμετάλλευση από την τουρκική προπαγάνδα με στόχο την αναγνώριση τουψευδοκράτους. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξαν αντιδράσεις εκ μέρους της Οργάνωσης γιατα κείμενα που δόθηκαν για έγκριση. Για παράδειγμα, εκεί που αναφέρεταιότι η ΕΟΚΑ σκότωνε Τουρκοκύπριους την περίοδο των ταραχών το 1963, τουπουργείο, αναγνωρίζοντας την πρωτοφανή του γκάφα, απάντησε ότι τοκείμενο αυτό πήγε κατά λάθος στους εκπαιδευτικούς.
Η Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Ελένη Σεμελίδου ανέφερε στη «Σ» ότι μετά τιςεπισημάνσεις της Οργάνωσης, το Υπουργείο Παιδείας υποσχέθηκε ότι δεν θαστέλνονταν στα σχολεία τα επίμαχα σημεία. Επίσης τόνισε ότι κάποια απότα κεφάλαια αυτά δεν πρέπει να περιληφθούν καθόλου σε αυτά που θαεγκριθούν, όπως το διήγημα του Νεάρχου που γίνεται η αναφορά στην ΕΟΚΑ.
Η Σεμελίδου επισημαίνει ότι είναι καλό να διδάσκονται λογοτεχνικάκείμενα Τουρκοκυπρίων για να μάθουμε την κουλτούρα τους, όχι όμως αυτούτου είδους. Καταλήγοντας, τονίζει ότι αυτή η διαδικασία με αυτά τακείμενα κάθε άλλο παρά το στόχο εξυπηρετεί και εξέφρασε το φόβο μήπωςφθάσουμε στο αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σε κάποιο σημείο γίνεται αναφορά σε ελληνόφωνους Κυπρίους.
Σε ένα άλλοσημείο ενός κειμένου του Ελληνοκύπριου Νέαρχου Γεωργιάδη, με τίτλο «Η τελευταία επιθυμία του Μεμέτη», γίνεται αναφορά σε ένα νεαρό, τονΙάκωβο, ο οποίος «εξομολογείται» ότι τις βόμβες στο τζαμί τις έβαλεεπειδή ήταν διαταγή της ΕΟΚΑ της παράνομης ένοπλης Οργάνωσης τωνΕλλήνων εθνικιστών. Σε άλλο σημείο, οι μαθητές θα μαθαίνουν ότι ο Παλαιολόγος, ο Αθανάσιος Διάκος, οι δεσποτάδες της Αγίας Σοφίας, τηςΕΟΚΑ ξεθωριάζουν και σβήνουν!!!
αναδημοσίευση από το sigmalive
Δεν πρόλαβε να καταλαγιάσει ο σάλος με τις διαμαρτυρίες για τα βιβλία που επιχειρούν οι ξένοι να τοποθετήσουν ως βοηθήματα στα σχολεία, για να μας πείσουν ότι ο ελληνικός στρατός εισέβαλε στη Θεσσαλονίκη, ότι οι γεννίτσαροι περνούσαν υπέροχα στα παλάτια των Τούρκων πασάδων και ότι η Κωνσταντινούπολη προόδευσε μετά την Άλωσή της από τους Τούρκους, νέα προκλητικά κείμενα βρίσκονται υπό συζήτηση να εισαχθούν στα δημόσια σχολεία. Τα κείμενα αυτά επιλέγησαν από αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας από πεζογραφία Τουρκοκυπρίων και Ελληνοκυπρίων λογοτεχνών. Μόλις τα κείμενα δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς φορείς ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων, αφού μέσα από αυτά επιχειρείται η αλλοίωση της εθνικής μας ταυτότητας. Από την πρώτη συνεδρία της Επιτροπής προχθές διαφάνηκαν οι διαφωνίες και σε μερικά σημεία οι αρμόδιοι του υπουργείου υποσχέθηκαν ότι θα αφαιρεθούν επίμαχα σημεία. Το θέμα δεν αποκλείεται να προσλάβει και πολιτικές διαστάσεις, αφού σε κάποια κόμματα το θεωρούν ως πολύ σοβαρό.
Ο Νίκος Τορναρίτης
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Νίκος Τορναρίτης, με δήλωσή του στη «Σ», τονίζει ότι τέτοια εκπαιδευτικά εργαλεία δεν επιτυγχάνουν την ειρήνη αλλά το διχασμό. Και πρόσθεσε: Ελπίζω η σκέψη για κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης με τους Τ/κυπρίους με τις πράξεις και παραλείψεις κάποιων να μην οδηγήσουν σε διχασμό των Ελληνοκυπρίων.
Μικελλίδης: Πολιτικές διχασμού και αφελληνισμού
Ως επικίνδυνους χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Οργάνωσης των Δασκάλων Δημήτρης Μικελλίδης εκείνους στο Υπουργείο Παιδείας που επέλεξαν τα κείμενα για να διδάσκονται στα σχολεία, με στόχο την επαναπροσέγγιση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Κληθείς από τη «Σ» να σχολιάσει το περιεχόμενο των κειμένων που δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς φορείς για συζήτηση, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ εδωσε την εξής, γραπτή απάντηση:
Δεν έχουμε εξετάσει ως Γραμματεία τα κείμενα που στάλθηκαν, αφού μας δόθηκαν παραμονές της προχθεσινής συνδιάσκεψης της ΠΟΕΔ. Ωστόσο, είχα την ευκαιρία να τα μελετήσω χθες και με έκπληξη διαπίστωσα ότι:
α) Δόθηκαν τα ίδια κείμενα και ποιήματα τόσο για τη Μέση όσο και για τη Δημοτική Εκπαίδευση.
β) Η μεγάλη τους πλειοψηφία δεν μπορεί να διδαχτεί σε παιδιά Δημοτικού. Κάποια είναι εξαιρετικά, αλλά πνίγονται μέσα στα πολλά ακατάλληλα που προτείνονται.Βάναυση διατρέβλωση
γ) Κάποιες αναφορές για την ΕΟΚΑ είναι προκλητικές και υπάρχει βάναυση διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας.
δ) Γίνεται σαφής προσπάθεια απόδοσης στην ΕΟΚΑ των δεινών της Κύπρου.
Από την όλη κατάσταση προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα:
1. Αυτοί που εντόπισαν και επέλεξαν τα συγκεκριμένα κείμενα έχουν οποιαδήποτε εικόνα για το δημοτικό σχολείο; Πώς στέλνουν στην ΠΟΕΔ κείμενα που είναι τελείως εκτός του επιπέδου των παιδιών των δημ. σχολείων;
2. Αυτά που έστειλαν τα διάβασαν; Αν ναι, τότε είναι επικίνδυνοι να προκαλούν τόσο βάναυσα την ιστορική αλήθεια.
3. Ο κ. Υπουργός τι λέγει για τους συνεργάτες του αυτούς; Επικροτεί τις ενέργειές τους και το περιεχόμενό τους; Είναι σύμφωνος με αυτά που εισηγούνται;
Διχάζουν και αφελληνίζουν
4. Τελικά ποιος είναι ο σκοπός τους; Να βοηθήσουν στην αλληλοκατανόηση ή να περάσουν πολιτικές που διχάζουν και αφελληνίζουν;
5. Προσωπικά, φοβάμαι ότι, εκτός των άλλων, σκόπιμα το Υπουργείο προκαλεί για ν' αποπροσανατολίσει από τις βαριές του ευθύνες της μη επίλυσης σωρείας προβλημάτων της Εκπαίδευσης. Αντί να προχωρήσει σε επίλυση προβλημάτων, αφέθηκε σε θέματα που αποσκοπούν σε άλλες στοχεύσεις, που δεν εξυπηρετούν την Παιδεία μας.
6. Ως πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων θα θέσω πλέον επιτακτικά το όλο ζήτημα στην Οργάνωση για επίσημη τοποθέτηση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΕΟΚΛΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΥΛΟΥ
Πρέπει η ιστορία να διδαχθεί, χωρίς παραποίηση
«ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ»
Καταπέλτης είναι ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης Νεοκλής Παπαθεοδούλου. Εκφράζει τις επιφυλάξεις του για το στόχο του Υπουργείου Παιδείας και διερωτάται τι έκαναν οι Τουρκοκύπριοι από την πλευρά τους έναντι του τουρκικού καθεστώτος.
Καταθέτοντας τις απόψεις της Συνομοσπονδίας ενώπιον της Επιτροπής, σημειώνει μεταξύ άλλων: «Το Υπουργείο, στην εγκύκλιό του, με θέμα 'στόχοι σχολικής χρονιάς 2008-2009', ως πρώτο στόχο αναφέρει ότι 'η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης είναι βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει στην πράξη η λύση που ενδεχομένως θα προκύψει από την πολιτική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη».
«ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ». Και αν ενδεχομένως, οι Τουρκοκύπριοι ναυαγήσουν τις συνομιλίες; Η λέξη ενδεχομένως αποδεικνύει πόσο άκαιρη είναι η εξαγγελία αυτού του στόχου. Θέση την οποία είχαμε αναφέρει στην πρώτη τοποθέτησή μας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας.«Κάθε κοινώς αποδεχτή λύση έχει προϋπόθεση για την επιτυχία της, τον αλληλοσεβασμό και την εποικοδομητική συνεργασία».
Ομολογουμένως συμφωνούμε απόλυτα με τα πιο πάνω και χαιρετίζουμε μια κοινώς αποδεχτή λύση.
Οι Τουρκοκύπριοι όμως δεν δείχνουν να συμμερίζονται αυτές τις απόψεις.
- Μήπως οι Τουρκοκύπριοι έχουν σταματήσει να σφετερίζονται τις περιουσίες των προσφύγων;
- Μήπως έχουν ορθώσει το ανάστημα ενάντια στην Τουρκία και ζητούν δίκαιη λύση του Κυπριακού Προβλήματος κι εμείς δεν το έχουμε αντιληφθεί, ή απλά βολεύονται με την κατοχή;
- Μήπως οι Τουρκοκύπριοι έχουν συμβάλει με οποιοδήποτε τρόπο στην άρση της κατάφωρης αδικίας των Ελληνοκυπρίων, που για 34 τώρα χρόνια βιώνουν ως θύματα της τουρκικής κατοχής;
- Δυστυχώς, η μόνη μέχρι τώρα διαπίστωση είναι ότι οι Τουρκοκύπριοι καρπούνται όλων των ωφελημάτων που παρέχει η Κυπριακή Δημοκρατία αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία η Κύπρος ανήκει.
Κατά συνέπεια δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο σκοπός του στόχου αυτού είναι ο αποπροσανατολισμός των παιδιών και η μείωση του αγωνιστικού φρονήματος.
Προπάντων δεν πρέπει να δημιουργήσουμε σύγχυση στα παιδιά με την εν μία νυκτί αναίρεση του 'Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι' ή στο ότι η τουρκική εισβολή ήταν μια ειρηνική αποστολή.
Για να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν το πώς φθάσαμε στο 1974, (γιατί από εκεί ξεκίνησαν τα σημερινά πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα του τόπου μας) πρέπει πρώτιστα να διδαχθούν τα σωστά ιστορικά γεγονότα της Κύπρου από το 1570 μέχρι το 1974. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στα γεγονότα που συνέβησαν στον τόπο μετά το 1821, 1878, το 1931 και ιδιαίτερα το 1950.
Πρέπει η ιστορία να διδαχθεί, χωρίς παραποίηση για να μπορέσουν τα παιδιά μας να αντιληφθούν και να μάθουν από τα λάθη των προγόνων τους.
Να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να καθορίσουν το μέλλον τούτου του τόπου, το μέλλον το δικό τους.
Πρέπει επίσης να τονισθεί ο δυσμενής ρόλος των Άγγλων, Αμερικανών, τα λάθη των Ελληνικών και των Τουρκικών Κυβερνήσεων αλλά και τα λάθη των Ελληνοκυπριακών και Τουρκοκυπριακών ηγεσιών που μας οδήγησαν στην καταστροφή του 1974.Η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης και αμοιβαίου σεβασμού στα παιδιά έχει απόλυτη σχέση και με την ίδια ανάλογη καλλιέργεια και προς τους ίδιους τους γονείς. Η ίδια κουλτούρα που η δική μας πλευρά θα προσπαθήσει να καλλιεργήσει μέσω της παιδείας αλλά και της κοινωνίας τούτου του τόπου πρέπει να καλλιεργηθεί και από την άλλη πλευρά, με τον ίδιο ρυθμό και την ίδια κατανόηση αλλά και τους ίδιους στόχους.
Δεν μπορούμε να λέμε ότι ανάλογη θα είναι και η συμπεριφορά των Τουρκοκυπρίων. Το παρελθόν δεν μας δίνει το δικαίωμα να ελπίζουμε».
Σεμελίδου: Μήπως φθάσουμε στο αντίθετο αποτέλεσμα
Από την πλευρά της, η ΟΕΛΜΕΚ κατέστησε σαφές στο Υπουργείο Παιδείας ότιθα τηρήσει κατά γράμμα την απόφασή της να μη μεταβαίνει στα κατεχόμενα.Επίσης διευκρίνισε ότι θα δέχεται μικρό αριθμό Τουρκοκυπρίων γιασυζητήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να μη δίνεται η παραμικρή ευκαιρία γιαεκμετάλλευση από την τουρκική προπαγάνδα με στόχο την αναγνώριση τουψευδοκράτους. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξαν αντιδράσεις εκ μέρους της Οργάνωσης γιατα κείμενα που δόθηκαν για έγκριση. Για παράδειγμα, εκεί που αναφέρεταιότι η ΕΟΚΑ σκότωνε Τουρκοκύπριους την περίοδο των ταραχών το 1963, τουπουργείο, αναγνωρίζοντας την πρωτοφανή του γκάφα, απάντησε ότι τοκείμενο αυτό πήγε κατά λάθος στους εκπαιδευτικούς.
Η Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Ελένη Σεμελίδου ανέφερε στη «Σ» ότι μετά τιςεπισημάνσεις της Οργάνωσης, το Υπουργείο Παιδείας υποσχέθηκε ότι δεν θαστέλνονταν στα σχολεία τα επίμαχα σημεία. Επίσης τόνισε ότι κάποια απότα κεφάλαια αυτά δεν πρέπει να περιληφθούν καθόλου σε αυτά που θαεγκριθούν, όπως το διήγημα του Νεάρχου που γίνεται η αναφορά στην ΕΟΚΑ.
Η Σεμελίδου επισημαίνει ότι είναι καλό να διδάσκονται λογοτεχνικάκείμενα Τουρκοκυπρίων για να μάθουμε την κουλτούρα τους, όχι όμως αυτούτου είδους. Καταλήγοντας, τονίζει ότι αυτή η διαδικασία με αυτά τακείμενα κάθε άλλο παρά το στόχο εξυπηρετεί και εξέφρασε το φόβο μήπωςφθάσουμε στο αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σε κάποιο σημείο γίνεται αναφορά σε ελληνόφωνους Κυπρίους.
Σε ένα άλλοσημείο ενός κειμένου του Ελληνοκύπριου Νέαρχου Γεωργιάδη, με τίτλο «Η τελευταία επιθυμία του Μεμέτη», γίνεται αναφορά σε ένα νεαρό, τονΙάκωβο, ο οποίος «εξομολογείται» ότι τις βόμβες στο τζαμί τις έβαλεεπειδή ήταν διαταγή της ΕΟΚΑ της παράνομης ένοπλης Οργάνωσης τωνΕλλήνων εθνικιστών. Σε άλλο σημείο, οι μαθητές θα μαθαίνουν ότι ο Παλαιολόγος, ο Αθανάσιος Διάκος, οι δεσποτάδες της Αγίας Σοφίας, τηςΕΟΚΑ ξεθωριάζουν και σβήνουν!!!
Ετικέτες
Αποδόμηση,
Εθνική Ταυτότητα,
Εθνομηδενισμός,
Κύπρος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου