Τρίτη, 6 Ιουλίου 2010

Οι Στόχοι της Τουρκικής Εμπορικής Ναυτιλίας


ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ M.KEMAL BATTAL - EU ADVISOR OF THE TURKISH CHAMBER OF SHIPPING ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ  Turkish Shipping World Magazine "DENIZ TICARETI" MAY 2010 - ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ.


ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
(τμήμα του άρθρου που υπάρχει μόνο στα Τουρκικά χωρίς αγγλική μετάφραση)

Ας συνεχίσουν οι ηγέτες της Ευρώπης να διαπληκτίζονται αν θα εντάξουν  την Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Τουρκική Ναυτιλία έχει κάνει γνωστούς τους στόχους της και προχωρεί. Υλοποιώντας αυτούς τους στόχους θα φέρουμε την Ναυτιλία μας εκεί που θέλουμε να την δούμε το 2023. Με τον τομέα μας, με την ηγεσία μας, είμαστε ικανοί να το επιτύχουμε. Έχουμε την ικανότητα, έχουμε την πεποίθηση, την φιλοδοξία, την αποφασιστικότητα.
 Μέχρι σήμερα, χωρίς εσένα τα καταφέραμε ώ Ευρωπαϊκή Ένωση, και από τώρα και εις το εξής πάλι θα τα καταφέρουμε.
 Τα δικά σου πρότυπα (standards) τα έχουμε επιτύχει προ καιρού. Κατα την πορεία μας προς τους στόχους μας του 2023 δεν σε χρειαζόμαστε και δεν θα σε χρειασθούμε.
 Όταν εμείς πετύχουμε τους στόχους μας, εσύ που θα είσαι (ΕΕ) κανείς δεν μπορεί να ξέρει, ούτε ποιος θα έχει ανάγκη ποιόν.
 Εμείς προχωρούμε στον δρόμο μας Ευρωπαϊκή Ένωση, αν θέλεις να είσαι μαζί μας, θα μας αναζητήσεις.

Αντίο Ευρωπαική Ένωση.


ΣΤΟΧΟΣ 2023

Πρόκειται για την συστηματική και συλλογική απάντηση στο ερώτημα "που θέλουμε να βρίσκεται η Δημοκρατια μας στην 100η της επέτειο?" Η συνολική εικόνα όταν όλες οι προσπάθειες σε ολους το τομείς συνδιασθούν είναι:

Μια βιομηχανική Τουρκία, ανάμεσα στις...... 
10 μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, που θα έχει φτάσει στα USD 500 εκατ. σε εξαγωγές, θα είναι μια περιφερειακή δύναμη, θα έχει παγκόσμια συνείδηση η οποία θα είναι παρούσα σε όλους του τομείς και θα έχει την δυνατότητα να αντανακλά τα οικονομικά και κοινωνικά πλεονεκτήματα της στο τομέα της δημόσιας ευημερίας.

Ο Ναυτιλιακός Τομέας έχει θέσει τους στόχους του για το 2023 στο 10ο Συμβούλιο Μεταφορών που συνήλθε στην Κων/πολη μεταξύ 27 Σεπτεμβρίου και 1η Οκτωβρίου. Εντατική εργασία με ευρεία συμμετοχή η οποία προηγήθηκε του Συμβουλίου προετοίμασε την τεχνική υποδομή για να τεθούν οι στόχοι. Ομάδες εργασίας στην βάση των διαφόρων τομέων και θεμάτων, αποτελούμενες από πρόσωπα προερχόμενα κατά 30% από τον δημόσιο τομέα, 30% από τον ιδιωτικό τομέα, 20% από την Έρευνα και Ανάπτυξη και 20% από Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς. Η προετοιμασία που προηγήθηκε εξασφαλίζει την δυνατότητα επίτευξης των στόχων. Έχοντας αξιολογήσει τους στόχους, θέτοντας τις ερωτήσεις: Ποιοι είναι οι στόχοι μας, που βρισκόμαστε, έχουμε ικανοποιητική δυνατότητα, μπορούμε να το υλοποιήσουμε, κατέληξα στις πιο κάτω απαντήσεις;


ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΤΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Λιμενικές και παράκτιες εγκαταστάσεις που συνδυάζονται με τα πανευρωπαϊκά δίκτυα ενεργείας και μεταφορών, που είναι ικανές να ανταποκριθούν σε εθνικές και περιφερειακές ανάγκες μεταφορών, που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις να αποτελέσουν γέφυρα μεταφοράς ενεργείας και συγκοινωνιών, κατέχοντας σημαντικό τμήμα στις Διεθνείς μεταφορές, εξυπηρετούμενες από logistics villages, με αυξημένο βαθμό ανταγωνιστικότητας, με προχωρημένα συστήματα διαχείρισης με δυνατότητα χειρισμού 32 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, 500 εκατ. γενικού και εις χύδην φορτίου, μέχρι 150 εκατ, υγρών φορτίων και άλλων 150 εκατ. να διέρχονται μέσω των λιμανιών μας.

 ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
Επιδιώκουμε μια μεγάλης κλίμακας και υψηλής αξίας Εμπορικό στόλο, που θα είναι νέος, δυναμικός, και ανταγωνιστικός και θα μεταφέρει την πλειοψηφία του εξωτερικού εμπορίου της Τουρκίας, μεταφέρει τα προστατευόμενα φορτία (καμποτάζ) το ποσοστό των οποίων αυξήθηκε στο 15%, θα καταλάβει σημαντικό μερίδιο του παγκόσμιου εμπορίου, θα έχει ψηλά επίπεδα, θα συμμορφώνεται με τους διεθνείς κανονισμούς και την λειτουργία του θα έχουν ΠΡΟΣΟΝΤΟΥΧΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ.

 ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΠΛΟΙΩΝ
Μέχρι το 2023 επιδιώκουμε ένα ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα με δυνατότητα 10 εκατ. έργων, ετήσια δυνατότητα σε χωρητικότητα 4 εκατ. DWT με ανάλογες υποδομές, με συμβολή της εγχώριας βιομηχανίας κατά 80%, με δυνατότητα κατασκευής yacht and mega-yacht που θα καλύπτουν τις ανάγκες σε θαλάσσιο τουρισμό της Τουρκίας και της Μεσογείου, και συνεισφέρει προστιθέμενη αξία USD 10 δις, να εργοδοτεί 100.000 άτομα και έχει ισχυρές ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές σε ολόκληρη την Μεσόγειο.

Επιπλέον στοχεύουμε να βελτιώσουμε τον τομέα ανακύκλωσης πλοίων ώστε να λειτουργεί με σύγχρονες και περιβαλλοντικά φιλικές διαδικασίες, συμμορφούμενος με τους Διεθνείς κανονισμούς και ικανοποιώντας τις ανάγκες των Μεσογειακών χώρων και της ΕΕ.

ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο ΑΜΕΣΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ 7 ΛΙΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ, 3 με καθεστως κυριου λιμανιου, 100 ΜΑΡΙΝΕΣ ΜΕ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 50.000 ΣΚΑΦΩΝ, υποδομη για ελκυστικο και ικανοποιητικο θαλάσσιο τουρισμο στην Μαυρη Θάλασσα, και φιλοξενωντας την πλειοψηφια των σκαφων που ταξιδευουν στην Μεσογειο.

ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΜΑΣ
 Στο τομέα της Ναυτιλιακής παιδείας στοχεύουμε σε σχολεία που θα προσφέρουν κατάλληλη Ναυτιλιακή μόρφωση υψηλής ποιότητας σε Ναυτικούς που θα καλύπτουν όχι μόνο τις εθνικές ανάγκες αλλά και τις ΕΕ και της ευρύτερης περιοχής, τόσο ως ποσοτικά όσο και ποιοτικα, αλλά και ικανοποιώντας τις ανάγκες των λιμανιών και του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.

(Τμήμα του άρθρου που υπάρχει μόνο στα Τουρκικά χωρίς αγγλική μετάφραση): Βασιζόμενοι στο δόγμα της ασφάλειας δια της αξιοποίησης, την ασφάλεια του περίγυρου, και την εφαρμογή των πολιτικών της περιφέρειας κατά κύριο λόγο, με προγραμματισμένες ενέργειες σε όλες τις παράκτιες και θαλάσσιες περιοχές, ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ ΝΑΥΤΙΚΟ, που αυξάνει την ανταγωνιστική ισχύ και μεταφέρει στην βιομηχανία το ανάλογο μερίδιο στην ανάπτυξη και σε όλες τις θαλάσσιες περιοχές μας, με βάση την τεχνολογία, την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών, που θα έχει ενδυναμώσει και διευρύνει την ασφάλεια και την διευκόλυνση της ανάπτυξης και όλων των υποτομέων της Ναυτιλίας.

Η Τουρκία, αξιοσέβαστο μέλος της Διεθνούς Ναυτιλιακής οικογένειας, πρότυπο προσέλκυσης επενδύσεων που θα προσφέρουν στην αναβάθμιση των επιπέδων ζωής του λαού, αυτοί είναι οι άλλοι σημαντικοί στόχοι μας.

ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ?
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΑΥΤΗ ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟ 2023 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΙ! Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ  - ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ "ΑΝ - Η ΤΟΥΡΚΙΑ - ΘΕΛΕΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ". ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΔΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΤΗ ΛΕΥΚΗ ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ PARIS MOU.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ BINALI YILDIRIM

Το 2009 ο Ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας πέρασε από την 23η θέση στην 5η παγκόσμια με 161 παραγγελίες, και στην 5η παγκόσμια σε ναυπηγικές παραγγελίες στο τομέα των σκαφών αναψυχής (yachts). Η Τουρκία έχει γίνει ειδική στην κατασκευή σκαφών αναψυχής, ακτοπλοϊκών και πλοίων μεταφοράς χημικών. Στα 37 ναυπηγεία που υπήρχαν μέχρι το 2002, προστέθηκαν άλλα 70 μεταξύ 2003-2009 ενώ άλλα 70 βρίσκονται υπό κατασκευή. Ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να είμαστε 4οι παγκόσμια στην ναυπήγηση πλοίων και 2οι στην ναυπήγηση yachts. Έχουμε μεταφέρει την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, που παλιά ασφυκτιούσε στην περιοχή της Tuzla, σε όλες τις παράκτιες περιοχές της χώρας. Η χωρητικότητα μας από DWT 500.000 έφτασε στα 3,5 εκατομμύρια και αύξησε τα εξαγωγικά έσοδα από USD 550 εκατ. σε USD 2,651 εκατ.

Από το 2002 υπήρξε αύξηση 346% στον Τουρισμό κρουαζιέρας φτάνοντας στο 1,5 εκατ. επιβάτες.

Στην Μεσόγειο υπάρχουν σήμερα 1.000.000 yachts, εκ των οποίων το 85% είναι σε Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία ενώ το δικό μας μερίδιο είναι μόνο 5%. Αποφασίσαμε ότι αυτό δεν είναι σωστό για μια ναυτική χώρα όπως η Τουρκία γι’ αυτό ανασηκώσαμε τα μανίκια και αυξήσαμε την χωρητικότητα των μαρίνων μας από 14.000 σε 26.000 με τα εισοδήματα να αυξάνονται από USD 4 δις σε 9 δις.

Η εκπαίδευση είναι σημαντική σε όλα τα επαγγέλματα αλλά ακόμα πιο σημαντική στην Ναυτιλία. Σε όλες τις χώρες του κόσμου η σημασία της Ναυτιλιακής Εκπαίδευσης έχει αναβαθμισθεί. Η προσφορά δεν μπορεί να ικανοποιήσει την ζήτηση και έχοντας επίγνωση αυτού θέσαμε σαν εθνική στρατηγική να επενδύσουμε στο τομέα αυτό τονίζοντας και την ναυτική ταυτότητα της χώρας μας. Δεν αγνοήσαμε την Ναυτική Εκπαίδευση. Ενώ ο αριθμός των ιδρυμάτων τετραετούς εκπαίδευσης το 2002  ήταν 3, έχουμε ανοίξει ακόμα 5 ιδρύματα. Υπήρχαν 3 κέντρα ναυτικής τεχνικής κατάρτισης ανοίξαμε άλλα 7. Τα ιδιωτικά ιδρύματα που παρέχουν ναυτική εκπαίδευση αυξήθηκαν από 5 σε 45 και να Ναυτικά Λύκεια αυξήθηκαν από 24 σε 59.

PIRI REIS, ΕΝΑ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
 Ιδρύθηκε το 2008 στα πλαίσια του Ιδρύματος Ναυτικής Εκπαίδευσης με συμβολή των μελών του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου και είναι αποτέλεσμα 5 χρονών εργασίας. Πήρε το όνομα από τον διάσημο Οθωμανό Ναύαρχο/ Χαρτογράφο και με την ίδρυση του έγινε αμέσως ένα από τα 3 πιο ελκυστικά στους φοιτητές ιδρύματα στην Τουρκία.  Ξεκίνησε με 174 φοιτητές στην Τουζλα και όλοι οι φοιτητές λαμβάνουν υποτροφίες από το Πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο θα φτάσει στην συνολική του χωρητικότητα το 2012 με 4000 φοιτητές και είναι το πρώτο πανεπιστήμιο ανάμεσα στα 148 πανεπιστήμια της Τουρκίας που οι εγκαταστάσεις του έχουν σχεδιαστεί να είναι περιβαλλοντικά φιλικές.  Το πανεπιστήμιο θα προσφέρει σπουδές σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις (operation), Ναυτικό Δίκαιο, Ναυτική Ιστορία, Περιβάλλον και Θάλασσα πέραν των προγραμμάτων για αξιωματικούς Γέφυρας , Μηχανής και φοιτητές Ναυπηγικής και Ναυτικής Μηχανολογίας.  Θα αναλάβει δε συμβουλευτικό ρόλο για όλα τα άλλα ιδρύματα που παρέχουν Ναυτική Εκπαίδευση (περίπου 15) συμπεριλαμβανόμενου και του Αμερικανικού Πανεπιστημίου Κερύνειας.

Θα συνεργάζεται με 51 αντίστοιχα ιδρύματα από όλο τον κόσμο και την ΕΕ.

Το πανεπιστήμιο θα εκπαιδεύει το προσοντούχο προσωπικό που χρειάζεται η Ναυτιλία και θα εγγυάται εργοδότηση σε όλους τους απόφοιτους του.


Η παραπάνω μετάφραση μου ήρθε μέσω e-mail.

Δεν υπάρχουν σχόλια: